Rychlost je zábava, XC posedlost. Sáhněte po zbrusu novém Sparku RC Comp z dílny SCOTT. Zažijete úchvatnou rychlost, do kopce i z kopce. Za úspěchem stojí dosud nevídaná úroveň integrace, dokonalá geometrie a špičkové karbonové inženýrství…
Rychlost je zábava, XC posedlost. Sáhněte po zbrusu novém Sparku RC Comp z dílny SCOTT. Zažijete úchvatnou rychlost, do kopce i z kopce. Za úspěchem stojí dosud nevídaná úroveň integrace, dokonalá geometrie a špičkové karbonové inženýrství. Toto cross-country kolo s ještě větším zdvihem se zrodilo pro nejlepší jezdce světa, rozjeďte to na něm i vy.
S | M | L | XL | ||
A | HEAD TUBE ANGLE | 68.5 ° | 68.5 ° | 68.5 ° | 68.5 ° |
B | HEAD TUBE LENGTH | 95.0 MM | 95.0 MM | 105.0 MM | 115.0 MM |
C | TOP TUBE HORIZONTAL | 570.0 MM | 600.0 MM | 630.0 MM | 650.0 MM |
D | STANDOVER HEIGHT | 739.0 MM | 737.0 MM | 756.0 MM | 787.0 MM |
E | BB OFFSET | -50.5 MM | -50.5 MM | -50.5 MM | -50.5 MM |
F | BB HEIGHT | 319.5 MM | 319.5 MM | 319.5 MM | 319.5 MM |
G | WHEEL BASE | 1,097.7 MM | 1,127.7 MM | 1,158.6 MM | 1,179.6 MM |
I | BB CENTER TO TOP OF SEATTUBE | 410.0 MM | 440.0 MM | 490.0 MM | 540.0 MM |
J | SEAT ANGLE | 73.8 ° | 73.8 ° | 73.8 ° | 73.8 ° |
K | CHAINSTAY | 435.0 MM | 435.0 MM | 435.0 MM | 435.0 MM |
L | REACH | 399.5 MM | 429.5 MM | 456.8 MM | 474.1 MM |
M | STACK | 586.9 MM | 586.9 MM | 596.2 MM | 605.5 MM |
N | STEM LENGTH | 60.0 MM | 70.0 MM | 80.0 MM | 90.0 MM |
0 | TRAIL | 90.9 MM | 90.9 MM | 90.9 MM | 90.9 MM |
U nového modelu Spark můžete úhel hlavy upravit o 0,6 stupně. To lze provést bez řezání lanek nebo odvzdušňování brzd. Stačí odmontovat řídítka, otočit misky hlavového složení o 180 stupňů a znovu je namontovat.
Integrovaná platforma tlumičů umožnila zdokonalit vlastnosti odpružení bez zvýšení hmotnosti.
Pro optimální výkon tlumiče musí být přenos síly co nejpřímější. Chceme se vyhnout jakýmkoli neefektivním bočním pohybům (do strany vůči směru jízdy) při průchodu tlumiče kompresí.
Díky integrovanému tlumiči můžeme tuto funkci zlepšit několika způsoby. Zaprvé, konstrukce rámu kolem tlumiče a s uchycením čepu je navržena tak, aby byla mnohem tužší, což podporuje účinnější přenos síly. Větší ložiska na čepu sedlové trubky tuto oblast dále zpevní a omezí zbytečný pohyb. Integrovaná technologie odpružení umožňuje navrhovat rámy s nižším umístěním tlumičů, což snižuje těžiště. Výsledkem je lepší ovladatelnost kola a stabilnější a jistější jízda pro koncového uživatele.
Jednočepová zadní stavba modelu Spark je ideální pro technické cross-country závody a rychlé singletracky je to ten nejlepší přístup. Konstrukce odpružení Spark má velmi specifickou a osvědčenou kinematiku. Použití čepu v sedlové vzpěře je ideálním řešením pro kola s tímto zdvihem. To umožňuje zachovat velmi nízkou hmotnost systému a zároveň zajistit optimální výkon odpružení.
80% práce na tvorbě nového rámu je správný výběr materiálů. Zbývajících 20% vyžaduje veškeré naše úsilí. Z tohoto důvodu je naše volba nejvyspělejších karbonových vláken na trhu následována intenzivním používáním speciálních nástrojů, jako např. software FEA (analýza metodou konečných prvků),abychom mohli sledovat správné vrstvení karbonu.
Softwarem FEA umíme stimulovat působení různých sil na virtuální model rámu a jeho konstrukci adekvátně přizpůsobit. Tento program nám umožňuje vytvořit kompletní virtuální prototypy zahrnující všechny fyzikální jevy, které existují v reálném prostředí.
Pomocí technologie Evo-Lap modelujeme rám, abychom optimalizovali plochu jeho povrchu, simulujeme konstrukci trubek s různou orientací vrstev, následně srovnáváme výsledky použití rozdílných konfigurací a testujeme rozložení napětí v jednotlivých oblastech rámu. Díky rozsáhlé počítačové modelaci jsme mohli optimalizovat vrstvení karbonu ve všech částech rámu. Když jsme části následně sestavili do prvního prototypu, došli jsme k výslednému superlehkému a kompaktnímu rámu, bez jakékoli újmy na tuhosti, komfortu či odolnosti vůči nárazu. Technologie Evo-Lap byla přínosem pro celou produktovou řadu.
Založte si Endorphin pas a získejte přístup ke slevám, odměnám a výjimečným službám.