Česká sportovní speciálka Endorphin Republic otevírá již sedmou prodejnu. Velkým mezinárodním řetězcům navzdory. Zatímco s byznysem sportovních potřeb hýbou nejsilnější inzerenti, česká síť specializovaných prodejen volí strategii nadstandardního zážitku s produkty i službami.
Českému trhu se sportovním vybavením dlouhodobě dominují mezinárodní řetězce, jako je Sportisimo, Decathlon nebo Intersport. Ty také patří k nejsilnějším inzerentům a podle výzkumné agentury Nielsen ročně dohromady investují do reklamního prostoru kolem 100 milionů korun. I proto se ve výzkumech pravidelně objevují vysoko v kategorii „spontánní znalosti“ – jejich obchody, reklamní spoty i billboardy jsou prostě neustále na očích.
O to pozoruhodnější je příběh české Endorphin Republic. Ta s celkovými ročními investicemi do reklamy v hodnotě necelých 8 milionů korun působí jako zanedbatelný hráč. Přesto se jí daří v tomto drsném prostředí uspět. 1. března otevřela svou již sedmou prodejnu, tentokrát v Ostravě. Celkový obrat „Endorphinu“, jak sám značku důvěrně nazývá její prokurista Stanislav Bednařík, přitom minulý rok vyrostl o 5 % procent na 340 milionů korun a letos má údajně našlápnuto k podstatně vyššímu cíli. K tomu má přispět otevření nové prodejny i stále výkonnější e-shop s více než 50 tisíci kusy ihned dostupných produktů.
S lichotivým tempem růstu Bednaříkovi ale zřejmě nejvíc pomáhá nastavený positioning. Strategie zmíněné trojice velkých sportovních řetězců je víceméně podobná: dělat sport „dostupnějším“. V komunikaci proto akcentují zejména slevy a nízké ceny. Sortiment v Endorphin Republic rozhodně nepatří k nejlevnějšímu na trhu. Lyžařská, cyklistická nebo běžecká výbava však jednoznačně dosahuje té nejvyšší kvality, jaká je v České republice k dostání. Endorphin totiž úzce spolupracuje se značkami, které jsou průkopníky technologických inovací. V Endorphinu oblíbené běžecké boty On se například pyšní vlastními laboratořemi a vědeckými týmy, kola i lyže SCOTT každoročně sklízejí ceny v prestižní soutěži Design & Innovation Awards. Zboží je v Endorphin Republic vystaveno na prodejní ploše která je více než 8 tisíc metrů čtverečních, tak aby každá značka měla možnost kvalitní prezentace svých produktů.
„Velké sportovní řetězce se sice urputně perou o zákazníka, ale my do žádných tvrdých bitev nechodíme,“ doplňuje Bednařík. „Nabízíme jednoduše to nejlepší, co lze na tuzemském trhu objevit. Zaměřujeme se na aktivní rodiny i výkonnostní sportovce. Lidé se k nám vrací, protože o extra kvalitní vybavení, jako jsou třeba kola značky SCOTT nebo lyže Van Deer Red Bull, je třeba se perfektně postarat. Standardní servis v řetězcích nedosahuje profesionální úrovně, k té jsou totiž potřeba speciální a velmi drahé stroje a také expertíza. A na technologiích i odbornících stojí celé naše know-how.“
A podle Bednaříka to neplatí jen o servisu, ale i o prodejních týmech. V těch najdete světové šampióny v cyklistice či ultramaratonu. Všichni prodejci jsou bez výjimky aktivními sportovci, sportem žijí v práci i mimo ni. Při návštěvě prodejny vám tak poradí zkušení experti, kteří nabízené produkty sami používají. A rádi. Není proto náhodou, že poslání Endorphin Republic je měnit sport v nadšení. Navíc endorfiny – hormony štěstí, které se během sportu vyplavují – jsou prý nakažlivé a vzniká na nich silná závislost.
Založte si Endorphin pas a získejte přístup ke slevám, odměnám a výjimečným službám.