Není obvyklé, aby oděvní firma nesla v názvu slovo VÝZKUM. Když se ale podíváte na historii americké značky Outdoor Research, hned pochopíte, že to smysl dává. Outdoor Research dnes patří k lídrům špičkového sportovního oblečení jak v použitých materiálech, tak ve zpracování.
Těžké chvíle nutí člověka vymáčknout ze sebe to nejlepší. Přesně tak to bylo i se začátky jedné z nejinovativnějších outdoorových značek světa.
Zakladatel Outdoor Research Američan Ron Gregg byl původně jaderným fyzikem, který trávil spoustu času zkoumáním nejzapadlejších koutů divočiny. Nazýval je s oblibou „My Big Office“ a svou práci a výzkum si tam se sebou bral tak často, jak jen to bylo možné.
V roce 1980 přišla při jedné z takových výprav těžká chvíle. Ron se musel dívat, jak vrtulník přepravuje jeho parťáka s omrzlou nohou z ledovce pod nejvyšší severoamerickou horou Denali (6190 m), kterou právě zdolávali.
Pro Rona to byl šok. Americký vědec totiž strávil dlouhé měsíce pečlivým plánováním nové trasy na Denali, kterou chtěl zdolat tím nejryzejším stylem. K hoře šli od nejbližší silnice desítky kilometrů na lyžích. V polovině cesty na vrchol pak ale jejich výlet skončil po mrazivé noci v otevřeném bivaku kvůli úplné banalitě. Nekvalitním návlekům na boty do extrémních zimních podmínek.
Ron Gregg to tehdy odmítl zabalit a vrátit se vrtulníkem s postiženým kolegou. Sestupoval sám dolů a během mnohadenního návratu divočinou přemýšlel, co se vlastně stalo. A došlo mu, že by mohl nejen zkusit vyřešit problém s oblečením, ale zároveň zasvětit vášni pro dobrodružství zbytek života. V cíli pak věděl jednu věc jistě: Už se nikdy nevrátí ke staré práci.
Po návratu do Seattlu se naplno pustil do práce. Začal hledat řešení, jak zabránit tomu, aby se něco podobného v budoucnu opakovalo. Výsledkem jeho snažení byly dobře vymyšlené funkční, membránové návleky X-Gaiter™, které skvěle seděly a byly dostatečně univerzální pro různé tvary bot. To byl rozhodující impuls pro vznik firmy Outdoor Research.
OR se tak zrodil z Ronova přístupu k řešení problémů – coby vědec chtěl, aby každá inovace byla vždy vedena vědeckým výzkumem. Věřil, že zmíněnou metodu může využít i k řešení největších outdoorových výzev. A tuto filozofii si značka nese dodnes i 40 let po svém založení.
V 80. a na počátku 90. let si Outdoor Research vybudoval reputaci na funkčním a kvalitním outdoorovém vybavení, které posouvalo hranice inovativních možností. Proto stále vyrábí a prodává výrobky, které jsou v mnohém o kus napřed před konkurencí. Zákonitě tak OR rok co rok získává ocenění za další a další špičkové produkty od renomovaných odborných magazínů jako National Geographic, Runner’s World nebo Backcountry.
Není náhoda, že se takřka vše od roku 1981 vyrábí v Seattlu. Vytváření pracovních míst a produkty Made in USA byly vždy charakteristickým znakem podnikání Outdoor research. Centrem výroby jsou dvě americké továrny, z nichž jedna stojí hned vedle sídla společnosti v Seattlu a druhá v kalifornském El Monte. Být pár kroků od výrobních prostor umožňuje efektivně vytvářet, testovat, zlepšovat a distribuovat kvalitní produkty. Právě ona dostupnost a odbornost OR umožnila například reagovat na potřeby lékařů v roce 2020 výrobou špičkového oblečení pro zdravotnický personál.
Outdoor Research vyrábí technické oblečení samozřejmě nejen pro ně, ale i pro outdoorové dobrodruhy, ozbrojené síly a všechny ostatní, kteří potřebují špičkovou ochranu v drsných podmínkách divoké přírody. Používá kromě Goretexu nebo Pertexu vlastní membrány a izolační materiály jako Ascentshell nebo Aerogel a Ventia, které jsou například ve špičkových lyžařských rukavicích OR.
Ambasadorka Endorphin Republic Lucka Výborná by mohla vyprávět. Právě na rukavice Outdoor Research nedá dopustit. „Jsou to jediné rukavice, které mně podržely i v těch nejdrsnějších podmínkách. Zahřály mě i při mé skialpové výpravě na Antarktidě. Lepší referenci si nemůžu představit,“ směje se Lucka Výborná.
V Endorphin Republic si vyberete z široké nabídky oblečení a doplňků Outdoor research za výhodné ceny.
Založte si Endorphin pas a získejte přístup ke slevám, odměnám a výjimečným službám.