Trailové horské celoodpružené kolo SCOTT Genius 930 se liší od nejvyššího modelu Genius 12rychlostní sadou Shimano a komponenty Syncros. Na technologii ovládání tlumení TwinLoc se můžete spolehnout i u tohoto MTB kola a jízdu si tak…
Trailové horské celoodpružené kolo SCOTT Genius 930 se liší od nejvyššího modelu Genius 12rychlostní sadou Shimano a komponenty Syncros. Na technologii ovládání tlumení TwinLoc se můžete spolehnout i u tohoto MTB kola a jízdu si tak dokonale přizpůsobit. Ať už vyrážíte na trail, do hor nebo do volné přírody, užijte si jízdu bez kompromisů.
S / 900 | S / 700 | M / 900 | M / 700 | L / 900 | L / 700 | XL / 900 | XL / 700 | ||
LOW BB Setting | HIGH BB Setting | LOW BB Setting | HIGH BB Setting | LOW BB Setting | HIGH BB Setting | LOW BB Setting | HIGH BB Setting | ||
A | HEAD TUBE ANGLE | 65.0 ° | 65.6 ° | 65.0 ° | 65.6 ° | 65.0 ° | 65.6 ° | 65.0 ° | 65.6 ° |
B | HEAD TUBE LENGTH | 95.0 MM | 95.0 MM | 95.0 MM | 95.0 MM | 110.0 MM | 110.0 MM | 125.0 MM | 125.0 MM |
C | TOP TUBE HORIZONTAL | 569.7 MM | 568.2 MM | 602.8 MM | 601.2 MM | 633.4 MM | 631.8 MM | 670.1 MM | 668.4 MM |
D | STANDOVER HEIGHT | 739.6 MM | 729.5 MM | 740.8 MM | 731.3 MM | 758.4 MM | 749.5 MM | 774.1 MM | 765.6 MM |
E | BB OFFSET | -27.4 MM | -20.0 MM | -27.5 MM | -20.0 MM | -27.6 MM | -20.0 MM | -27.8 MM | -20.0 MM |
F | BB HEIGHT | 346.1 MM | 340.0 MM | 346.0 MM | 340.0 MM | 345.9 MM | 340.0 MM | 345.7 MM | 340.0 MM |
G | WHEEL BASE | 1,165.9 MM | 1,164.6 MM | 1,198.9 MM | 1,197.6 MM | 1,232.1 MM | 1,230.8 MM | 1,271.3 MM | 1,270.0 MM |
I | BB CENTER TO TOP OF SEATTUBE | 410.0 MM | 410.0 MM | 440.0 MM | 440.0 MM | 480.0 MM | 480.0 MM | 520.0 MM | 520.0 MM |
J | SEAT ANGLE | 74.7 ° | 75.3 ° | 74.7 ° | 75.3 ° | 74.8 ° | 75.3 ° | 74.8 ° | 75.3 ° |
K | CHAINSTAY | 438.0 MM | 436.0 MM | 438.0 MM | 436.0 MM | 438.0 MM | 436.0 MM | 438.0 MM | 436.0 MM |
L | REACH | 405.9 MM | 412.0 MM | 439.1 MM | 445.0 MM | 466.1 MM | 472.0 MM | 499.2 MM | 505.0 MM |
M | STACK | 599.7 MM | 595.5 MM | 599.9 MM | 595.5 MM | 613.7 MM | 609.2 MM | 627.5 MM | 622.8 MM |
N | STEM LENGTH | 40.0 MM | 40.0 MM | 50.0 MM | 50.0 MM | 50.0 MM | 50.0 MM | 50.0 MM | 50.0 MM |
0 | TRAIL | 117.7 MM | 107.3 MM | 117.6 MM | 107.3 MM | 117.5 MM | 107.3 MM | 117.4 MM | 107.3 MM |
80% práce na tvorbě nového rámu je správný výběr materiálů. Zbývajících 20% vyžaduje veškeré naše úsilí. Z tohoto důvodu je naše volba nejvyspělejších karbonových vláken na trhu následována intenzivním používáním speciálních nástrojů, jako např. software FEA (analýza metodou konečných prvků),abychom mohli sledovat správné vrstvení karbonu.
Softwarem FEA umíme stimulovat působení různých sil na virtuální model rámu a jeho konstrukci adekvátně přizpůsobit. Tento program nám umožňuje vytvořit kompletní virtuální prototypy zahrnující všechny fyzikální jevy, které existují v reálném prostředí.
Pomocí technologie Evo-Lap modelujeme rám, abychom optimalizovali plochu jeho povrchu, simulujeme konstrukci trubek s různou orientací vrstev, následně srovnáváme výsledky použití rozdílných konfigurací a testujeme rozložení napětí v jednotlivých oblastech rámu. Díky rozsáhlé počítačové modelaci jsme mohli optimalizovat vrstvení karbonu ve všech částech rámu. Když jsme části následně sestavili do prvního prototypu, došli jsme k výslednému superlehkému a kompaktnímu rámu, bez jakékoli újmy na tuhosti, komfortu či odolnosti vůči nárazu. Technologie Evo-Lap byla přínosem pro celou produktovou řadu.
Ve spolupráci s DT Swiss jsme kompletně přepracovali pevnou osu, abychom docílili ergonomičtějšího tvaru, který bude dokonale zapadat do našeho rámu. Vznikl nový multifunkční nástroj integrovaný ve vnitřní části vlastní pevné osy. Klíč Torx 25T je nyní okamžitě dostupný a kdykoli připraven k rychlým úpravám na trati.
Více o systému TwinLoc zde: https://www.scott-sports.com/page/twinloc Pomocí technologie TwinLoc může jezdec snadno, účinně a kompletně ovládat rám, vidlici a tlumič jako jeden systém. Proč je to důležité? Správně nastavené kolo se zdvihem 150 mm se zanoří víc (má větší sag) než kolo se zdvihem 130 mm. Větší zdvih znamená větší zábavu při jízdě a lépe zvládnuté sjezdy, na druhou stranu má větší sag negativní dopad na geometrii kola a výkon při stoupání. Právě tady rozhoduje TwinLoc. TwinLoc umí ovlivnit efekt zanoření několika způsoby. Zatímco většina systémů pouze zvyšuje nízkorychlostní kompresi z důvodu vyšší účinnosti při šlapání, TwinLoc nám umožňuje nejen změnit kompresi při stlačování tlumiče, ale zároveň i pružinovou křivku a tlumení odskoku, čímž dynamicky změní geometrii kola. V režimu Trail je tlumič nejen tužší, ale má i výrazně omezený zdvih. Jízdní pozice je vyšší, úhel sedlové trubky ostřejší, kolo se stává celkově hbitější. Technologie nabízí také třetí, plně uzamčený režim vhodný ke zdolání stoupání tím nejúčinnějším možným způsobem. Tato unikátní nastavení optimalizují geometrii na stoupání, dokonce i u kol s větším zdvihem. Umíme odstranit „efekt velkého zdvihu“, který může ubrat účinnost při šlapání, ale o jízdu z kopce s plnou parádou 150 mm zdvihu vás nepřipravíme. Počínaje závodním nastavením, přes rychlý výjezd o polední pauze až po trailovou vyjížďku po práci, je možnost přepínat mezi jednotlivými režimy, v závislosti na profilu terénu, pouhým stlačením páčky naprosto rozhodující - jízda je rychlejší a vy si ji zatraceně dobře užijete.
S našimi horskými koly se snažíme dosáhnout maximální všestrannost. Tyto specifické modely dokážete přehodit z 27,5 "na 29" kola jen za pomoci otočení flip-chipu. Nemusíte měnit vidlici, stačí jen otočit flip-chip na úchytu tlumiče, vyměnit kola a jít. Flip-chip nám umožňuje zachovat podobnou výšku středu při přechodu z jedné velikosti kol na druhou, což je klíčové pro zachování podobných jízdních vlastností pro obě velikosti kol. S 27,5 "koly můžete jezdit na pneumatikách 2,5", 2,6 "nebo 2,8". Na 29 "od 2,4" -2,6 ".
Genius bylo vždy kolo navrženo tak, aby zvládlo stoupání stejně jako sjezdy. V roce 2018 jsme chtěli tuto vlastnost znovu zdůraznit. Navrhli jsme Genius speciálně tak aby balancoval přesně uprostřed. Ve srovnání s předchozí geometrií je tato mírnější, má delší range, kratší zadní stavbu a strmší úhel sedlové trubky. Skutečně jsme chtěli navrhnout geometrii, která by měla delší přední trojúhelník pro větší stabilitu ve sjezdu. Výsledkem je kolo, který s lehkostí vystoupá na začátek trailu a při sjezdu ho nic neomezuje. Po letech testování různých možností je tato geometrie spojením všeho, co požadujeme od kola na trailech, po kterých jezdíme.
Naše kinematické odpružení přináší platformě dokonalou rovnováhu a kontrolu. Pomocí našeho designu Virtual Four Link jsme vyladili odpružení, šlapání a odezvu brzdění tak, abychom pracovali s maximální účinností a v souladu s naším systémem odpružení Twinloc. Naše kinematická křivka odpružení poskytuje malou nárazovou citlivost, a tedy výjimečné trakční vlastnosti, perfektní podporu ve středním zdvihu a kontrolovaný konec zdvihu pro předvídání dorazů. Specifické umístění otočných čepů zajišťuje efektivní šlapání na kole, které pohání kolo vpřed jako šíp a neutrální vliv brzdění na odpružení, které vytváří perfektní rovnováhu mezi jezdeckým komfortem, ovladatelností, stabilitou a trakcí zadních kol. Od XC závodníků až po sjezdaře přináší vylepšená kinematika odpružení výhody ve všech oblastech a poskytuje solidní základ pro kola určené pro všechny typy jezdců a jakékoliv podmínky.
Založte si Endorphin pas a získejte přístup ke slevám, odměnám a výjimečným službám.